Όταν ήμασταν μικροί, είχαμε στο σπίτι μας, για την ακρίβεια στα όρια του οικοπέδου, μια τουλούμπα.
Τι είναι η τουλούμπα; μάλλον θα αναρωτηθείς τώρα…
Είναι μια χειροκίνητη αντλία νερού, όπως αυτή που φαίνεται στη φωτογραφία παραπάνω.
Η αν προτιμάς, μια παλινδρομική υδραντλία, που αναρροφά νερό μερικά μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους 😀
Η τουλούμπα, ήταν το ‘κέντρο’ μας.
Το σημείο μηδέν του οικισμού μας.
Το ένα και μοναδικό σημείο συνάντησης.
Ιδίως για εμάς τα παιδιά, ήταν σημείο αναφοράς…
Η στιγμή που έτρεχες διψασμένος να πιεις νερό από την τουλούμπα μετά το πολύωρο παιχνίδι ήταν πραγματικά ‘εκστασιακή’!
Η προσπάθεια που καταβάλαμε για να πιούμε το δροσερό νερό, το έκανε ακόμα πιο απολαυστικό.
Φαντάσου μια τρόμπα και τη χειροκίνητη δουλειά που κάνεις για να φουσκώσεις για παράδειγμα ένα λάστιχο.
Κάτι αντίστοιχο ήταν και αυτό με την τουλούμπα, έπιανες τη λαβή, έβαζες τη δική σου ενέργεια και προσπάθεια και το νερό έτρεχε μετά από λίγο.
Αν είχε ώρα να βγάλει νερό, η τουλούμπα χρειαζόταν μεγαλύτερη προσπάθεια.
(Καθώς σκέφτομαι τις εικόνες και γράφω, έχω την αίσθηση ότι είμαι… παππούς!)
Είναι τόσο μακρινές και συνάμα τόσο κοντινές αυτές οι εικόνες, που αφήνουν μια σουρεαλιστική αίσθηση αναπόλησης όσο συνεχίζω να τις ανακαλώ.
Σκέφτομαι πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να το περιγράψω σε κάποιον που δεν έχει δει ποτέ τουλούμπα στη ζωή του.
Αν για εμάς τα πιτσιρίκια τη δεκαετία του 80’ η τουλούμπα ήταν ένα κομμάτι της ζωής και ένα παιχνίδι…
Σήμερα βλέπω εκείνη την ‘προσπάθεια να βγάλουμε νερό’, με ένα άλλο μάτι.
(με το μάτι του… μεσήλικα)
Και σκέφτομαι…
Για να πιεις νερό από εκείνη την τουλούμπα, έπρεπε να προσπαθήσεις, να βάλεις λίγη ή περισσότερη δύναμη, ανάλογα με το πόσο πρόσφατα είχε χρησιμοποιηθεί…
Έπρεπε δηλαδή να καταναλώσεις ενέργεια για να πάρεις ενέργεια, με τη μορφή του νερού.
Τρέχαμε, παίζαμε, ιδρώναμε και μετά ‘δουλεύαμε’ την τουλούμπα για να ξεδιψάσουμε.
Υπήρχε βρύση λίγο πιο πέρα, μα η τουλούμπα είχε κάτι μοναδικό.
Η αίσθησή της ήταν κάτι το ιδιαίτερο, το ξεχωριστό.
Έπρεπε να προσπαθήσεις για να βγει το νερό και αυτό από μόνο του ήταν ένα κίνητρο.
Βλέπεις, το νερό ήταν το αποτέλεσμα, η ανταμοιβή της προσπάθειας, της ‘δουλειάς’ που έπρεπε να κάνεις για να απολαύσεις την ανταμοιβή.
Την ανταμοιβή του δροσερού και γάργαρου νερού, απευθείας από το έδαφος…
Αυτή την προσπάθεια, πολλές φορές σήμερα τη βγάζουμε από την εξίσωση και θέλουμε απευθείας το αποτέλεσμα…
Θέλουμε να πιούμε νερό από μια τουλούμπα, αλλά δεν είμαστε διατεθειμένοι να βάλουμε την προσπάθεια, την ενέργεια, το χρόνο που χρειάζεται για να ανέβει το νερό στην επιφάνεια…
Και συνέχεια ‘αγοράζουμε’ την ιδέα, ότι δε χρειάζεται να προσπαθήσουμε καθόλου, όλα θα γίνουν εύκολα και γρήγορα, μόνα τους (αν αγοράσεις αυτό το προϊόν…. μπλα μπλα μπλα).
Κι αυτό γιατί όλο το marketing βασίζεται στα κουμπιά που όλοι μας έχουμε εξαιτίας της -ατελούς- ανθρώπινης φύσης μας.
Και τελικά απορούμε γιατί δε μπορούμε να έχουμε το αποτέλεσμα εύκολα και γρήγορα, όπως το έχουν “όλοι οι υπόλοιποι”.
Άρα καταλήγουμε ότι εμείς είμαστε το πρόβλημα, όχι ο τρόπος που ‘αγοράσαμε την ιδέα’ που μας πούλησε η πηγή πληροφόρησης.
Στην ουσία ναι εμείς είμαστε το ‘πρόβλημα’, όχι όμως για το λόγο που πιστεύουμε και το νόημα που δίνουμε.
Εμείς όμως είμαστε και αυτοί που μπορούμε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα.
Ας κάνουμε ένα βήμα πίσω.
Ας αναρωτηθούμε αν αυτό που πωλείται, είναι όντως αληθινό, ή αν είναι ακόμα μια (αυτ)απάτη.
Ένα ακόμα hoax, scam, spam… you get the idea, don’t you?
Που το πας;
Αν δεν βάλεις την προσπάθεια που αναλογεί σε κάθε τι, δεν έχει λογική να περιμένεις αποτέλεσμα…
Έχουμε εκπαιδευτεί και χειραγωγηθεί να πιστεύουμε, ότι με επιφανειακή προσπάθεια μπορούμε να πετύχουμε σημαντικά αποτελέσματα.
Αυτό δεν υπάρχει.
Αγοράζουμε λάθος ιδέες και λάθος πληροφορίες.
Πρέπει να ψάξουμε να βρούμε καλύτερα ‘μαγαζιά’ για την αγορά των πληροφοριών μας.
Αυτός είναι και ο δικός μου σκοπός, η δική μου αποστολή.
Να ερευνώ, να δοκιμάζω και στη συνέχεια να παρουσιάζω τα αποτελέσματα αυτών των πειραματικών ερευνών, για νέες πληροφορίες, καλύτερης ποιότητας.
Αυτές που θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την ποιότητα της σκέψης και την ποιότητα της ζωής μας εν γένει.
Αν το βρίσκεις ενδιαφέρον μπορείς να εγγραφείς στο newsletter παρακάτω.