3 συνήθειες που άλλαξαν τα πάντα

3 συνήθειες που άλλαξαν τα πάντα...

Καθώς έγραφα τις τρεις πρωινές μου σελίδες λίγο νωρίτερα, αναρωτιόμουν πως από.. ολυμπιονίκης της αναβλητικότητας έχω γίνει ‘μάστορας’ της παραγωγικότητας.

Και όχι μόνο έψαξα, έμαθα, δοκίμασα, αλλά εφαρμόζω πλέον στην καθημερινότητά μου, ότι έχω βρει ότι μου ταιριάζει και δουλεύει για μένα.

Βλέπεις, είναι πολύς ο θόρυβος, πολλά τα εργαλεία, πολλοί οι αυτοαποκαλούμενοι ‘productivity hackers’.

Άλλωστε ζούμε σε μια εποχή που αν έχεις followers και likes, τότε υπάρχει η ψευδαίσθηση ότι είσαι και ‘πετυχημένος’.

Μεγάλη συζήτηση, την αφήνω για ένα άλλο πρωινό όμως γιατί έχω κάτι άλλο στο μυαλό να μοιραστώ για σήμερα.

Γράφοντας λοιπόν το πόσο πολύ έχω βελτιώσει την αξία που παράγω, διαπιστώνω για μια ακόμη φορά, ότι είναι αυτές οι μικρές καθημερινές συνήθειες που σε βάθος χρόνου κάνουν τη διαφορά.

Αυτές στις οποίες κανείς δε δίνει σημασία, γιατί ψάχνει ‘το κουμπί που θα πατήσει για να πάρει την καραμέλα’.

Το άμεσο αποτέλεσμα. Την άμεση ευχαρίστηση. Τη ντοπαμίνη.

Αμ δε 🙂

Δεν παει έτσι αγαπημένε/η.

Αυτό είναι μια απάτη στην οποία όλοι πέφτουμε θύματα καθημερινά, ξανά και ξανά, όσο λειτουργούμε στον αυτόματο πιλότο.

Με τις συνήθειές μας δηλαδή και τα ένστικτά μας.

Τρεις συνήθειες που έχω καλλιεργήσει με το χρόνο, μέσα από την καθημερινή επανάληψη, μέρα με τη μέρα, ξανά και ξανά, είναι ‘υπεύθυνες’ για το πως θα παει η μέρα μου.

Για το πόσο καλά θα νιώθω, πόσο θα ‘χτίζω’ καθημερινά το χαρακτήρα μου αντί να τον γκρεμίζω.

Και μέρα με τη μέρα, ανεπαίσθητα, χωρίς να το καταλαβαίνεις, χτίζεις και τον μυ της θέλησης ως παράπλευρη προσθήκη στο ‘ψυχολογικό σου εργοστάσιο‘.

Ποιες είναι όμως αυτές οι τρεις συνήθειες;

  1. Γράφεις το προηγούμενο βράδυ, τις 3-5 πιο σημαντικές δουλειές που έχεις να κάνεις την επόμενη μέρα. Όχι δέκα ούτε μια. Τρεις με πέντε.
  2. Γράφεις 3 σελίδες (Α4 ιδανικά) μόλις ανοίξεις τα μάτια σου, καθώς πίνεις τον καφέ σου.
  3. Ξεκινάς τη μέρα σου είτε με το να κάνεις την πιο δύσκολη δουλειά πρώτη, για να τη βγάλεις από τη μέση ή αν αυτό σε δυσκολεύει, κάνεις 1-2 εύκολες δουλίτσες για να χτίσεις το momentum της ημέρας, προτού αντιμετωπίσεις την πιο δύσκολη.

Αυτές οι τρεις συνήθειες, έχουν κάνει τη δική μου ζωή x10 καλύτερη και πιο παραγωγική.

Επιγραμματικά γιατί είναι τόσο αποτελεσματικές αυτές οι συνήθειες;

Η πρώτη, το να γράφεις δηλαδή το προηγούμενο βράδυ τις 3-5 πιο σημαντικές δουλειές που έχεις να κάνεις την επόμενη μέρα, θα δημιουργήσει το εξής αποτέλεσμα:

α) θα σου προσφέρει διαύγεια για την επόμενη μέρα και για το που θα εστιάσεις την προσοχή σου,

β) θα προσφέρει στο υποσυνείδητό σου, όσο εσύ κοιμάσαι, τροφή για σκέψη και προβλήματα για λύση.

Πίστεψέ με, ότι δεν γράφεται είναι πολύ εύκολο να ξεχαστεί. Η απόσπαση της προσοχής μας είναι πλέον η νέα… εργοστασιακή ρύθμιση με τη ζωή που κάνουμε.

Η δεύτερη συνήθεια, λέγεται morning pages και έχει αλλάξει στην κυριολεξία τη ζωή μου πρός το καλύτερο σε βαθμό που δε μπορώ καν να το περιγράψω.

Η ιδέα εδώ, είναι ότι μόλις ξυπνάς το μυαλό σου αρχίζει να λέει τα δικά του, τα οποία συνήθως είναι αρνητικής φύσεως.

Το δικό μου μυαλό για παράδειγμα, το ρομποτάκι μου όπως μου αρέσει να το λέω, μόλις ξυπνήσω μου σιγοψιθυρίζει “μήπως να μην πας για τρέξιμο σήμερα;’ και ‘μήπως να κοιμηθείς λίγο παραπάνω σήμερα;’.

Έτσι λοιπόν, γράφοντας αυτές τις 3 σελίδες, αδειάζεις τα σκουπίδια σου στο χαρτί και κάνεις χώρο για να ξεκινήσει η μέρα σου πιο ευχάριστα και με λιγότερο άγχος που προκαλούν οι σκέψεις για τις δουλειές της ημέρας.

Αν σου φαίνεται αδύνατο να γράφεις 3 σελίδες, ξεκίνα με μια σκέψη τη μέρα και πρόσθεσε μια σκέψη παραπάνω κάθε μέρα.

Έτσι, την πρώτη μέρα γράψε 2-3 σειρές αν δεν μπορείς παραπάνω. Όλα καλά. Δεν θα περάσεις εξετάσεις, δε θα κριθείς από κανέναν, δε χρειάζεται καν να γνωρίζει κάποιος τι κάνεις.

Την επόμενη μέρα γράψε λίγες σκέψεις ακόμα. Την τρίτη ημέρα λίγο περισσότερες.

Πιάνεις την ιδέα, έτσι δεν είναι;

Κάθε μέρα λίγο περισσότερο, ένα μικρό βηματάκι εμπρός. Τόσο απλά μα τόσο αποτελεσματικά.

Η τρίτη συνήθεια, είναι να κάνεις κατά προτίμηση την πιο δύσκολη δουλειά πρώτη.

Είναι απίστευτη η ανακούφιση που θα νιώθεις και αν το κάνεις κάθε μέρα και τελικά το αυτοματοποιήσεις, να είσαι σίγουρος/η ότι θα είναι πρωί και θα αισθάνεσαι πιο ελεύθερος/η.

Θα.. ζυγίζεις το μισό βάρος! 🙂

Αν αυτό σε δυσκολέψει, υπάρχει η εναλλακτική να ξεκινήσεις με 1-2 ευκολότερες δουλίτσες ή προβληματάκια που θέλουν λύση, έτσι ώστε να ‘χτίσεις το momentum’ της ημέρας.

Όταν έχεις πάρει δύναμη από αυτά, μπορείς να πάρεις και περισσότερο θάρρος για να αντιμετωπίσεις το δυσκολότερο στη συνέχεια.

Ναι, δεν είναι όλα για όλους. Συμφωνώ.

Όμως αν δεν δοκιμάσεις για μια τουλάχιστον εβδομάδα το καθένα από αυτά, δεν θα μάθεις ποτέ αν δουλέψει για σένα ή όχι.

Είναι τρεις συνήθειες στις οποίες επέμεινα, γιατί δούλεψαν για μένα και είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό υπεύθυνες για το πως νιώθω κάθε πρωί και καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ίσως δουλέψει και για σένα μια από αυτές, ή ακόμα και οι τρεις!

Αν έχεις παρόμοια εμπειρία, ή αν σου κίνησα την περιέργεια τότε άφησε ένα σχόλιο να το συζητήσουμε 🙂

Μοιράσου το

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Έχω και newsletter πάμε μια βόλτα;

Εκεί τα λέμε πιο 'προσωπικά' και ανοίγουμε και διάλογο αν θέλουμε :)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κι' άλλη τροφή για σκέψη...

Αυτοπειθαρχία
Παραγωγικότητα

Αυτοπειθαρχία…

Η στρατηγική είναι η βελτίωση του focus, μέσω της αύξησης της δύναμης της θέλησης…

Τι μου αρέσει;
Έμπνευση

Τι μου αρέσει;

Δεν είχαν περάσει πολλές ώρες από τη στιγμή που είχα ακούσει τον Μπίλμπο Μπάγκινς…

O ιστότοπός χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας, συμφωνείτε με τη χρήση τους. Περισσότερα.