Γνωρίζεις την αξία σου ❓

Χριστός Ανέστη!

Τελικά αυτές οι δύο λέξεις κρύβουν πολλά περισσότερα απ’ ότι είχα καταλάβει μέχρι πριν από λίγους μήνες..

Όταν συνειδητοποίησα για ποιό λόγο ήρθε ο Χριστός στη γη και τί αυτό σημαίνει για όλους εμάς τους ‘γήινους’…

κυριολεκτικά γύρισε ο κόσμος μου ανάποδα.

Ομολογώ ότι δεν είχα ιδέα, ούτε είχα και καμία παρόμοια ‘αναλαμπή’ έως τότε.

Προφανώς και δε μπορούσα να εννοήσω κάποια πράγματα στο παρελθόν, τα οποία μπόρεσα τώρα.

Είχα βλέπεις ‘αγοράσει’ την άποψη άλλων, χωρίς να κάνω τη δική μου προσωπική έρευνα…

Αλλά αυτό δεν είναι το σημερινό θέμα ????

Χθες το απόγευμα, ήρθε μπροστά μου στο YouTube ένα πολύ μικρό video. Μου άρεσε. Μπορεί να σου αρέσει και σένα.

Ikigai. Ένα Ιαπωνικό concept που μπορεί να σε βοηθήσει να αποκτήσεις περισσότερη διαύγεια όσον αφορά στο που αφιερώνεις το χρόνο σου και γιατί.

Δες αυτό το videακι, έχει διάρκεια μόλις 57 δευτερόλεπτα.

Αν σε ενδιαφέρει, μπορείς να δεις εδώ και την ανάλυσή του, που είναι 45 λεπτά.

Αν ζεις ήδη όπως θέλεις, μπορείς να πάρεις ιδέες για το πώς να το βελτιώσεις ή ακόμα και για να βοηθήσεις κάποιον που ίσως χρειάζεται μια διαφορετική οπτική.

Έχω συμπεράνει, πως αν επενδύεις το χρόνο σου σε κάτι δημιουργικό, δηλαδή σε επιμόρφωση όχι σε διασκέδαση,

τότε είναι δεδομένο ότι αυτό θα σε βοηθήσει, έστω και αν δεν έχεις ιδέα πώς, που και πότε.

Όταν διαπίστωσα αυτό το γεγονός, διαμόρφωσα -με τον καιρό- τη δική μου αναλογία επιμόρφωσης / διασκέδασης σε 90%/10%.

Αντί δηλαδή να ξοδεύω το 90% του χρόνου μου (ελεύθερου ή μη) σε διασκέδαση, ξεκίνησα να επενδύω το 90% του χρόνου μου σε επιμόρφωση.

Προτού καταλάβω τη δύναμη της εκθετικής προόδου (από την οπτική της επιμόρφωσης), η αναλογία μου ήταν λίγο πολύ ακριβώς το αντίθετο.

Δηλαδή 90% διασκέδαση και 10% επιμόρφωση.

Το αστείο ήταν ότι δε μπορούσα να διακρίνω τί είναι επιμόρφωση και τί διασκέδαση!

Είχα την (ψευδ)αίσθηση ότι η παρακολούθηση της επικαιρότητας ήταν επιμόρφωση.

Αυτή είναι μια από τις μεγαλύτερες (αυτ)απάτες των καιρών μας κατά την ταπεινή μου άποψη.

Η αδυναμία του μέσου ανθρώπου να διακρίνει την άποψη από το γεγονός, είναι η πηγή των περισσότερων δεινών στη ζωή μας.

Ζούμε στην εποχή της υπερπληροφόρησης και παραπληροφόρησης.

Αμφιβάλλεις;

Το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη πληροφορίας, το πρόβλημα είναι πώς να βρεις ‘αξιόπιστες’ πηγές πληροφοριών και πώς να τις επεξεργαστείς με την κριτική σου ικανότητα.

Υπάρχει όμως ένα μικρό πρόβλημα.

Ότι είμαστε περισσότερο όντα συναισθηματικά, παρά λογικά.

Η κριτική μας σκέψη, η λογική μας, πέφτει σε ‘χειμερία νάρκη’, όταν ενεργοποιείται ο μηχανισμός άμυνας.

Αυτός ο μηχανισμός (fight or flight αν το έχεις ακούσει έτσι), ενεργοποιείται όταν νιώσουμε απειλή (φόβο δηλαδή).

Το πρόβλημα είναι ότι αυτά όλα γίνονται σε επίπεδο κάτω από τη συνείδησή μας. Στον αυτόματο πιλότο δηλαδή.

Με απλά λόγια, αν κάποιος γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο ενεργοποιείται σε υποσυνείδητο επίπεδο αυτός ο μηχανισμός,

τότε χωρίς υπερβολή, έχει τα κλειδιά του μυαλού μας. Έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τον νου μας.

Και κατά συνέπεια, τις σκέψεις μας, τα συναισθήματά μας και τελικά τις αποφάσεις και τις πράξεις μας.

Νομίζουμε ότι ελέγχουμε τις αποφάσεις μας και τον τρόπο σκέψης μας, αλλά αυτό είναι μια ψευδαίσθηση.

Ξέρω, εσύ δεν είσαι έτσι ????

Για τους άλλους μιλάω.

Να σου πώ ένα φανταστικό βιβλίο να διαβάσεις πάνω σε αυτό;

Predictably Irrational από τον Dan Ariely.

Αυτό είναι και το business model των μέσων μαζικής εξημέρωσης.

Παίρνουν ένα γεγονός, το μετασχηματίζουν έντεχνα σε άποψη που δείχνει σαν γεγονός και το ντύνουν σκόπιμα και μεθοδικά με φόβο.

Ο φόβος είναι απαραίτητος για να κρατήσουν την προσοχή μας, αφού αυτή αποσπάται εύκολα.

Γι’ αυτό και ενεργοποιούν σκοπίμως αυτόν το μηχανισμό άμυνας που αναφέραμε παραπάνω.

Αυτό το καταφέρνουν κατά την παρουσίαση της πληροφορίας, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις, το κατάλληλο ύφος και τον κατάλληλο τρόπο γραφής ή ομιλίας,

με σκοπό να μας καθοδηγήσουν σε (προδιαγεγραμμένα) συμπεράσματα.

Κοινώς, μας παραπλανούν, δίνοντάς μας πληροφορίες με τέτοιο τρόπο, που να πιστέψουμε ότι εμείς ήρθαμε σε αυτό το συμπέρασμα λόγω της ευστροφίας και της λογικής μας.

Και επειδή έχουμε πιστέψει ότι εμείς το ανακαλύψαμε, τρέχουμε να το διαδώσουμε σε άλλους, για να πάρουμε τα εύσημα και να φανούμε έξυπνοι στους γύρω μας.Και επειδή έχουμε πιστέψει ότι εμείς το ανακαλύψαμε, τρέχουμε να το διαδώσουμε σε άλλους, για να πάρουμε τα εύσημα και να φανούμε έξυπνοι στους γύρω μας.


Θέλω εδώ να σημειώσω ότι δεν αναφέρομαι σε συγκεκριμένα ζητήματα, όπως π.χ. covid-19, εμβόλια κλπ.

Αυτά που αναφέρω είχαν έρθει στη γνώση μου πολύ πρίν το 2020.

Πιστεύω βέβαια ότι ο covid-19 ήταν ‘βούτυρο στο ψωμί’ των media, τα οποία κάνουν πάρτι εδώ και ένα+ χρόνο με το θέμα.

Όταν αυτό ατονίσει, θα επανέλθουν οι φόνοι, οι πόνοι, οι αιματοχυσίες κλπ και ότι άλλο τραβάει την προσοχή μας λόγω της αδύναμης ανθρώπινης φύσης μας.


Ξέρω, θα σκεφτείς τώρα ότι αυτά είναι θεωρίες συνωμοσίας και ότι εσύ δεν είσαι τόσο ευκολόπιστος.

Σκέψου όμως ότι αυτή είναι η δουλειά των μέσων ενημέρωσης. Να πουλάνε πληροφορίες.

Η ρευστοποίηση του μοντέλου, η κερδοφορία δηλαδή των επιχειρήσεων αυτών, έρχεται μέσα από τα διαφημιστικά έσοδα.

Για να μπορέσει μια επιχείρηση ενημέρωσης να είναι κερδοφόρα, πουλάει πληροφορίες (με φόβο) και (εξ)αγοράζει την προσοχή μας.

Στην ουσία είναι ένας μεσάζοντας, που αγοράζει προσοχή και την μεταπουλάει στις εταιρείες που πληρώνουν για τη διαφήμιση των προϊόντων τους.

Δυστυχώς επειδή δεν το γνωρίζουμε, προσφέρουμε την προσοχή μας δωρεάν και οικειοθελώς, καθημερινά.

Πιο συγκεκριμένα, την παρέχουμε δωρεάν γιατί μας (εξ)αναγκάζουν με τον (ύπουλο) τρόπο που λειτουργούν.

Η προσοχή μας έχει αξία! Είναι πολύτιμη.

Κι εμείς αντί να την προστατεύουμε ως το πιο πολύτιμο αγαθό, την παρέχουμε δωρεάν και απλόχερα σε αυτούς που την εκμαιεύουν.

Η προσοχή μας αγαπημένε/η.

Εκεί που θα την τοποθετήσουμε, θα δημιουργηθεί ένα αποτέλεσμα.

Αν την τοποθετήσουμε σε ένα μέσο ενημέρωσης, τότε πολύ πιθανό να καταλήξουμε να κάνουμε ένα κλικ ή να αγοράσουμε ένα προϊόν που περιέχεται στην ενημέρωση (άμεσα ή έμμεσα).

Αν την τοποθετήσουμε στη διασκέδαση θα δημιουργηθεί ένα αποτέλεσμα (συναισθήματα και πράξεις που ακολουθούν).

Αν την τοποθετήσουμε σε (σωστή) επιμόρφωση, θα δημιουργηθεί ένα άλλο αποτέλεσμα (πάλι σε συναισθήματα και πράξεις που θα ακολουθήσουν).

Σε προκαλώ να ρίξεις μια ματιά στο χώρο που είσαι. Δες τα ρούχα που φοράς, το κινητό που έχεις, τυχόν κοσμήματα.

Δες το ψυγείο σου και τα ράφια της κουζίνας.

Γιατί έχεις αγοράσει αυτά τα συγκεκριμένα προϊόντα;

Κάποια από αυτά ήταν απλά αποτέλεσμα της τιμής που ήθελες να πληρώσεις.

Τα περισσότερα όμως είναι αποτέλεσμα του marketing.

Των αναγκών που έχουν -έντεχνα- μπει στο μυαλό σου, στο μυαλό μου και στο μυαλό των υπολοίπων.

Όχι, δεν είναι θεωρίες συνωμοσίας, είναι απλά το αποτελεσματικό Marketing.

Neuromarketing για την ακρίβεια.

Έχω διαβάσει ότι βιβλίο κυκλοφορεί πάνω σε αυτό και έχω εμβαθύνει αρκετά ????

Αυτό που δίνει τη δυνατότητα σε ένα πιτσιρίκι 15-16 ετών, που έχει καταλάβει ‘τι παίζει’ να σε κάνει να αγοράσεις ένα προϊόν και να νομίζεις ότι το επέλεξες μόνος/μόνη σου.

Δυστυχώς κάποια εργαλεία στα χέρια των λάθος ανθρώπων είναι όπλα επικινδυνα.

Το 2017 είχα γνωρίσει έναν ιδιαίτερα έξυπνο και χαρισματικό 20χρονο.

‘Πουλάω πράγματα σε ανθρώπους που δεν τα χρειάζονται’

έγραφε αλλαζονικά στο προφίλ του στο Facebook.

Και ήταν πέρα για πέρα αλήθεια. Είχε τη γνώση και τη δύναμη να το κάνει.

Πολύ καλό παιδί κατά τα άλλα, απλά είχε αυτή την οπτική εκείνο το διάστημα.

Και τί να κάνουμε ρε φίλε; τώρα θα ρωτήσεις…

Για μένα προσωπικά ο κίνδυνος είναι στα ‘νέα’ και στην κατεύθυνση από τα media.

Τα media έχουν τη δύναμη να ανεβάζουν και να κατεβάζουν κυβερνήσεις, να αναδεικνύουν ή να ‘θάβουν’ πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις.

Το αν αγοράζεις ένα προϊόν λόγω του καλού marketing δεν είναι και τόσο απειλητικό.

Καλό είναι όμως να γνωρίζεις τι κάνεις και γιατί το κάνεις.

Κάθε αγορά (εκτός από τα ήδη πρώτης ανάγκης βέβαια) που κάνουμε, οφείλεται λίγο πολύ στην κάλυψη μιας συναισθηματικής ανάγκης.

Η ανάγκη αυτή δεν έχει καμία σχέση με το συναίσθημα που θέλουμε να καλύψουμε.

‘Πάω για ψώνια για να ξεχαστώ’. Αυτό ακριβώς είναι το shopping therapy, δεν είναι κάτι καινούργιο.

Απλά πολλές φορές ξεχνάμε τί είναι λογικό, τί είναι φυσιολογικό και τί είναι ‘παρα φύσιν’ ????

Το να προσφέρω όμως δωρεάν την προσοχή μου στα μέσα τα οποία απλά με χρησιμοποιούν για να κερδίσουν, είναι επιλογή.

Έχω την επιλογή να μην το κάνω.

Προσωπικά επιλέγω να μην το κάνω, τώρα που γνωρίζω την αλήθεια.

Ξέρω όμως ότι είμαι εξαίρεση. Δεν είναι εύκολο να αλλάξεις τρόπο ζωής ή να αποδεχτείς ότι ‘πιάστηκες κορόιδο’.

Το ‘εγώ’ σου αυτή τη στιγμή πιθανόν να θέλει… να με φτύσει!

Ξέρεις όμως κάτι;

Δεν λέω κάτι επειδή απλά και μόνο επειδή το διάβασα κάπου, το λέω γιατί κι εγώ ο ίδιος έχω χρησιμοποιήσει αυτή τη μέθοδο στο marketing και ξέρω την αποτελεσματικότητά του.

Δεν είμαι περήφανος γι’ αυτό, είμαι όμως εντάξει με τη συνείδησή μου γιατί έφυγα γρήγορα από αυτή την παγίδα.

Βλέπεις… ή θα έπρεπε να αλλάξω τις αξίες μου και να εκμεταλλεύομαι συνειδήσεις ανθρώπων, ή να τις διατηρήσω και να επικεντρωθώ αλλού.

Αν είχα κάνει το πρώτο, θα είχα περισσότερα χρήματα στην τράπεζα και λιγότερη αξία σαν άνθρωπος.

Δε μετανιώνω…

Καλό μας σαββατοκύριακο ????

Υ.Γ. Δεν είμαι της άποψης ότι είναι ευθύνη των υπαλλήλων των μέσων μαζικής ενημέρωσης αυτό που ανέφερα παραπάνω.

Τη δουλειά τους κάνουν οι άνθρωποι για να ζήσουν.

Και συντηρείται έτσι ένα τεράστιο οικοσύστημα που προσφέρει στην οικονομία.

Παρ’ όλ’ αυτά, πιστεύω πως οι μεγαλοδημοσιογράφοι και εκδότες ξέρουν τι κάνουν.

Απλά δεν θεωρούν κακό αυτό που γίνεται. Έχουν άλλες αξίες.

Σεβαστό. Όλοι θα κριθούμε από αυτά που κάνουμε ????

Εγώ την οπτική μου απλά καταθέτω. Μπορείς να την αποδεχτείς ή μπορείς και να την απορρίψεις.

Δεν έχω στόχο να σε πείσω για κάτι, ούτε λέω ότι τα ξέρω όλα.

Απλά το συγκεκριμένο θέμα με απασχολεί και με ανησυχεί γιατί βλέπω ανθρώπους να υποφέρουν.

Άνθρωποι χαμένοι, χωρίς προσανατολισμό και χωρίς πυξίδα…

Ζούνε μέσα στο φόβο και το άγχος…

Όπως όλα αυτά που αναφέρω, είναι τροφή για σκέψη και υλικό για περαιτέρω έρευνα από την πλευρά σου εφόσον το επιθυμείς!

Αν θέλεις βιβλιογραφία, απάντησέ μου και θα σου στείλω τη λίστα με τα βιβλία που διάβασα και βρήκα διαφωτιστικά.

Μοιράσου το

Έχω και newsletter πάμε μια βόλτα;

Εβδομαδιαία τροφή για σκέψη μέσα από το μυστήριο μυαλό ενός οικονομολόγου συμπεριφοράς...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μπορείς να ειδοποιηθείς για απαντήσεις στο δικό σου σχόλιο, μέσω e-mail (απλά επίλεξέ το από το παραπάνω κουτάκι).

Μπορείς επίσης να εγγραφείς εδώ στις ειδοποιήσεις χωρίς να σχολιάσεις.

Κι' άλλη τροφή για σκέψη...

Από το Newsletter: Seeds of Freedom

Θλίψη… 😔

Κάτι υπάρχει όμως που φράζει τη ροή. Τη ροή της καθαρής σκέψης. Της αρμονίας. Της αίσθησης της “ανακούφισης’. Τί έγινε ρε παιδιά;

Έχει το χαρτί συναίσθημα; 😮

Όταν κάνεις αυτό που δεν θέλεις να κάνεις και που ξέρεις ότι θα ήταν καλό να το κάνεις, τότε κερδίζεις σε πολλά επίπεδα.

Από το 100 Day Challenge:

Ο τρόπος
#100daychallenge

Ο τρόπος…

Η μια απάντηση για όλα τα ερωτήματά μου. Ο δρόμος για την ελευθερία…

Το καλούπι
#100daychallenge

Το καλούπι…

Όσο νερό και να βάζουμε στο τετράγωνο καλούπι, σχήμα καρδούλας δε θα βγει…

Το ένα τρίτο της ζωής μας, είναι ο ύπνος
#100daychallenge

Το 1/3 της ζωής μας…

Αυτό που καθορίζει σε τόσο μεγάλο βαθμό την ποιότητα της καθημερινής μας ζωής…

#100daychallenge

Οι εποχές

Όλα μα όλα έχουν εποχικότητα αν επιλέξεις να το δεις με αυτή την οπτική. Τι θα κερδίσεις;

Τι να κάνω για να ζήσω;
#100daychallenge

Τι να κάνω για να ζήσω;

Στην προσπάθειά μου να κάνω επάγγελμα αυτό που αγαπώ, κατέληξα να αγαπήσω αυτό που έφτασα να κάνω.

Το διαμάντι
#100daychallenge

Το διαμάντι…

Λες τελικά να στέκεσαι στη μέση των δικών σου στρεμμάτων διαμαντιών;

Το Seeds of Freedom είναι ένα εβδομαδιαίο newsletter. 

Όμως

Μην αφήσεις τη λέξη newsletter να σε παρασύρει..

Μη φανταστείς κάτι παρόμοιο, ίσως κάτι που έχεις συναντήσει στο παρελθόν.

Δεν υπάρχει :)

Είναι ένα γράμμα που γράφω κάθε εβδομάδα και απευθύνεται σε σένα που βρίσκεις ενδιαφέρον να μπαίνεις για λίγο στο μυαλό μου.

Να κρυφοκοιτάς λίγο, να βλέπεις τον τρόπο που σκέφτομαι, τι αισθάνομαι, τι μαθαίνω, τι παθαίνω, να ανακαλύπτεις νέες ιδέες και οπτικές.

Γιατί το κάνω αυτό;

Χμ, πριν πάω εκεί θέλω να σε πάω κάπου αλλού. 

Στην πρώτη μέρα που ξεκίνησε όλο αυτό…

Ήταν στα μέσα του Νοέμβρη του 2020 και είχε ξεκινήσει το δεύτερο lockdown λόγω covid.

Είχα φρικάρει

Δεν το περίμενα.

Πίστευα πως το είχαμε αφήσει πίσω όλο αυτό με τα lockdown και τα συναφή.

Η πίεση που ένιωθα ήταν ασφυκτική…

Κάτι μέσα μου έψαχνε τρόπο να βγει, κάτι να ξεθυμάνει…

Χωρίς να καταλάβω πώς, ένα πρωινό εκεί στο πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη (2020), 

έγραψα ένα μακροσκελές κείμενο στο facebook και το μοιράστηκα με 300 περίπου φίλους και γνωστούς.

Ήταν μια εξήγηση γιατί είχα περίπου 2 χρόνια να… πατήσω το πόδι μου εκεί (στο facebook ντε) και ήταν επίσης το τι είχα στο μυαλό μου για το μέλλον.

Στο τέλος είχε και ένα κάλεσμα για όποιον ενδιαφέρεται να ακούσει τις ιδέες μου μέσω email.

Έτσι ξεκίνησα να γράφω και να στέλνω ένα email κάθε εβδομάδα σε αυτούς που με εμπιστεύτηκαν και που ήταν αρκετά περίεργοι να με ακούσουν.

Με την επίγνωση που έχω σήμερα, νιώθω πως αυτό που είχα τότε την ανάγκη να κάνω, ήταν στην ουσία να επικοινωνήσω.

Να μοιραστώ κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες, να επικοινωνήσω κάποιες ιδέες και ξεκινήσω μια προσπάθεια που δεν ήξερα ακριβώς που θα καταλήξει. 

Με κύριο σκοπό όπως είχα στο μυαλό μου, να βοηθήσω με τον τρόπο μου όποιον είχε ανάγκη για βοήθεια εκείνο το δύσκολο διάστημα, δίνοντας ελπίδα…

…να εμπνεύσω όποιον ήταν ανοιχτός να λάβει από αυτά που μοιραζόμουν…

και να ξεκινήσω να γράφω για να γίνομαι μέρα με τη μέρα καλύτερος στο γράψιμο.

Σε έναν συγκεκριμένο τρόπο γραψίματος που είχα στο μυαλό μου και με ένα πλάνο που είχα σκοπό να μοιραστώ με όλους ανοιχτά.

Αυτή η εβδομαδιαία επαφή, αυτό το απλό γράμμα που έστελνα σε φίλους και γνωστούς, 

άλλοτε με ύφος περισσότερο ‘διδακτικό’ και άλλοτε ‘φιλικό’…

άρχισε να παίρνει μια ιδιαίτερη μορφή και να δημιουργείται κάτι που δε μπορούσα να φανταστώ όταν το ξεκίνησα.

Άρχισα να μοιράζομαι τα πάνω μου και τα κάτω μου, τους στόχους μου, τα όνειρά μου, τον τρόπο που είχα σκοπό να τα κάνω πράξη, τις αποτυχίες, τις επιτυχίες, τις αναποδιές, τα συναισθηματικά κύματα, τα εμπόδια, τις αποφάσεις, τις κρίσεις, τις λύσεις, …

Όλα αυτά που ένιωθα και αισθανόμουν ότι αυτό από μόνο του έχει κάτι να προσφέρει

Μια νέα οπτική, μια άλλη προσέγγιση, μια νέα πεποίθηση, μια διαφορετική άποψη…

Να δώσει σε σένα που διαβάζεις κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα…

Μια γεύση γνωστή αλλά και άγνωστη την ίδια στιγμή…

Ξεκίνησα λοιπόν κάτι νέο, από την αρχή, από το μηδέν, με μια απλή ιδέα και μια παρόρμηση να με κατευθύνει στο πρώτο βήμα…

Αυτό λοιπόν το προσωπικό γράμμα που στέλνω κάθε εβδομάδα, έχει βασικό σκοπό να προσφέρει κάτι χρήσιμο και αξιόλογο σε αυτόν που θα με εμπιστευτεί με το χρόνο και την προσοχή του…

Γιατί αυτά τα δύο, ίσως να είναι και τα πιο πολύτιμα ‘νομίσματα’.

Ναι, ακόμα και από τα ‘ευρώ’ ;)

Και… γιατί όχι με τον τρόπο αυτό να γίνω το ζωντανό παράδειγμα για όποιον θέλει να δοκιμάσει κάτι καινούργιο.

Μήπως έχεις κάτι στο πίσω μέρος του μυαλού σου και κάτι σε κρατάει από το να το ξεκινήσεις; 

Ή μήπως να το συνεχίσεις;

 Ή να το παρατήσεις αν χρειάζεται;

Μήπως θέλεις να ξεφύγεις από μια ζωή που δε σε εκφράζει;

Μήπως θέλεις να δημιουργήσεις μια καθημερινότητα που σε εκφράζει;

Αυτό είναι σήμερα το Seeds of Freedom. 

Μαθαίνω ανοιχτά, σκέφτομαι δυνατά, μοιράζομαι τις εμπειρίες μου, με σκοπό να γίνω καλύτερος εγώ και να γίνεις καλύτερος/η κι εσύ.

Και έτσι να κάνουμε τον κόσμο λίγο καλύτερο :)

Αυτοί είναι οι σπόροι για τη δική μου ελευθερία (seeds of freedom) και αν θελήσεις μπορούν να γίνουν οι σπόροι για τη δική σου ελευθερία.

Και γιατί ελευθερία; Γιατί σπόροι ελευθερίας;

Γιατί αυτό αγαπημένε/η είναι το δικό μου προσωπικό “θέμα” στο ταξίδι της ζωής μου.

Την ελευθερία μου επιζητώ ως κυρίαρχο συναίσθημα. 

Την ψυχική, νοητική, συναισθηματική, οικονομική… ελευθερία.

Όπως εγώ την έχω στο δικό μου μυαλό και όπως μπορείς να την πάρεις κι εσύ και να τη φτιάξεις όπως επιθυμείς στο δικό σου το μυαλό.

Πάρε την πρώτη ύλη που σου δίνω, πάρε τα υλικά και δημιούργησε τη δική σου συνταγή για την ελευθερία σου.

Και ξέρεις κάτι;

Αν μάθεις τον τρόπο -που αυτός είναι και ο αντικειμενικός σκοπός- τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον ίδιο τρόπο και για ότι άλλο θέλεις να αλλάξεις στη ζωή σου…

Είναι μια διαδικασία… 

Το μυστικό είναι να την αγαπήσεις. 

Αν το καταφέρεις, πίστεψέ με πως αυτό που θα νιώθεις κάθε βράδυ που πας για ύπνο και κάθε πρωί που θα ξυπνάς, θα είναι ότι καλύτερο μπορείς να φανταστείς.

Και ίσως να μην μπορείς καν να το φανταστείς ;)

Λοιπόν; 

Θα μου κάνεις παρέα σε αυτό το ταξίδι;